Що таке інтернет-маркетинг
Інтернет-маркетинг є рядом ефективних маркетингових інструментів, що працюють онлайн і допомагають бізнесу з точки зору ділової репутації та прибутковості. Головна його мета – збільшити потік веб-трафіку, успішно конвертувати кожного нового відвідувача у статус покупця та тим самим збільшити прибуток.
Порівняно з традиційними рекламними каналами, до яких інтерес значно знижується з кожним роком, інтернет-маркетинг має низку переваг:
- Веб-аналітика . Вона дозволяє моніторити відвідування та контролювати всі етапи взаємодії користувачів з рекламою, а також визначати найефективніші налаштування, за допомогою яких зросла кількість відвідувачів на сайті, що вчинили корисні дії (покупки).
- Таргетування . Це один із інструментів маркетингу, який дає можливість раціонально використовувати маркетинговий бюджет і досягати найкращого ефекту від реклами. Він дозволяє за певними критеріями (вік, інтереси) з усіх користувачів в інтернеті виділити свою цільову аудиторію і лише продемонструвати їй оголошення.
- Інтерактивність. Це основа стратегії будь-якого бізнесу, що дозволяє здійснювати швидкий двосторонній діалог та вибудовувати тривалі взаємини з відвідувачами, включати їх у процес взаємодії та контролювати ситуацію. За традиційного маркетингу такої можливості немає.
Жоден бізнес сьогодні не матиме сенсу, якщо в ньому не задіяний інтернет-маркетинг, здатний імпровізувати відповідно до реакцій відвідувачів, залучати та повертати клієнтів . Інакше такий бізнес потоплять конкуренти.
Стратегія в інтернет-маркетингу
Будь-яка бізнес-діяльність вимагає опрацювання загальної стратегії, яка дозволить уникнути безсистемності у веденні кампанії, допоможе у плануванні та подальшому розвитку організації.
Стратегія інтернет-маркетингу - це комплекс грамотно запланованих дій, що будується з урахуванням розміру бізнесу та довгострокових цілей та веде до їхнього досягнення. Її розробка допомагає зосередити ресурси на конкретних та результативних діях.
Щоб реалізувати план, потрібно діяти послідовно згідно з встановленим графіком, використовуючи цілу низку каналів та найбільш ефективних онлайн-інструментів .
Основні кроки стратегії
- Зберіть дані та вивчіть свою цільову аудиторію . Розробте портрет потенційного покупця з урахуванням його поведінкових чинників, переваг, навичок, географічного розташування, віку тощо. Це допоможе створювати релевантні оголошення та розробляти персональні кампанії.
- Проведіть дослідження, встановіть цілі та способи їх досягнення . Цілі можуть бути різні. Наприклад: ви хочете збільшити прибуток компанії на 30-40%, скоротити витрати на 20%, розширити ринок на 30%, продати компанію, збільшити термін життя клієнта та частоту покупок).
Знаючи свої цілі, буде простіше визначитися з інструментами для їх реалізації та відстеження результатів.
- Вивчіть своїх конкурентів та проаналізуйте їхню інтернет-активність . Вміння перемагати залежить від того, чи ви знаєте свого ворога. Визначте, яке позиціонування у бренду ваших конкурентів, в яких системах просуваються, який функціонал на сайті і яка його відвідуваність та ін. дослідження. Це дозволить зрозуміти, чи ефективні вони методи розвитку і чи потрібно створювати вам схожі рішення.
Стратегія в інтернет-маркетингу не повинна бути стандартною для різних видів бізнесу. Вона будується індивідуально, залежно від цілей організації, потреб цільової аудиторії та основі статистичних даних. Знайдіть для свого бізнесу найбільш підходящі комбінації та спробуйте адаптуватися під потреби ринку!
З якими онлайн-інструментами вам доведеться працювати?
Лендінг
Для того, щоб направити цільовий трафік із пошукових систем та рекламних каналів, необхідно створити посадкову сторінку. На ній ви зможете познайомити аудиторію зі своєю продукцією чи послугами. Головне завдання односторінкового сайту (landing page) – переконати користувача зробити цільову дію (купити, зареєструватися, замовити, підписатися). Все частіше цей інструмент почали використовувати для тестування своїх ідей.
Перевага landing page у тому, що його розробка не потребує великих фінансових вливань. Ви можете створити його за допомогою сайтів-конструкторів. При цьому він може служити як окремий сайт або як сторінка зі спеціальною пропозицією у веб-ресурсі.
Веб-аналітика
Головне завдання веб-аналітики – оцінити рентабельність грошових вкладень та якість трафіку, виявити слабкі місця сайту, зібрати всі можливі дані про відвідувачів веб-ресурсу, познайомитись з потребами аудиторії, зрозуміти, що для неї працює, а що зовсім не актуально. На основі отриманих даних ви зможете знайти альтернативу для покращення та оптимізації сайту, визначити результативні канали просування своїх товарів, а також скласти план щодо подальшого розвитку проекту та залучення трафіку. При цьому з огляду на можливий бюджет.
Одним із ефективних методів аналітики є сервіс Google Analytics .
SEO-оптимізація
Ведіть роботу над оптимізацією свого проекту, це допоможе вивести його в ТОП результатів видачі пошукових систем за певними запитами користувачів і не тільки. Якісне SEO дає можливість залучити дешевий трафік та збільшити кількість відвідувань, а значить – підвищує продаж та прибуток в цілому.
SEO-оптимізація відноситься до ефективної технології, яка охоплює роботу над створенням правильного семантичного ядра, ключові фрази якого мають максимально точно описувати вашу діяльність. По них ваш ресурс просуватиметься, тому створіть список ключових запитів, згрупуйте їх відповідно до структури вашого сайту, визначте для кожної сторінки свої ключі та рівномірно розподіліть їх по сторінці.
Для оптимізації SEO необхідно опрацювати URL-сторінки, попрацювати над тегами Title і Description, виправити технічні помилки, забезпечити юзабіліті, створити файл Robots.txt , який інформує пошукових систем про те, які сторінки ресурсу відкриті для індексації. Не зайве створити файл Sitemap.xml, який допоможе роботам просканувати весь сайт і додати його в пошук.
Соціальні мережі
Соціальні мережі - один із важливих каналів для рекламної кампанії та продажу, залучення та об'єднання потенційних споживачів, побудови з ними зручних комунікацій. У соцмережі можна формувати свою спільноту, яка лояльно ставитиметься до вашого бренду.
Якщо ви правильно визначите свою цільову аудиторію, то зрозумієте, де найчастіше вона знаходиться (Facebook, Instagram, Twitter) і саме там створіть акаунти, адаптуючи свою активність під кожну площадку, що використовується.
Контент-маркетинг
Щоб завоювати довіру користувачів, їм потрібно запропонувати корисну для них інформацію, таку, щоб вона спонукала їх до цільових дій та залучила до конверсійної схеми. Ця інформація повинна знаходитися в потрібному місці та у потрібний час і вирішувати завдання споживача. Скажете, що це складно? Можливо, адже ця технологія передбачає підвищення якості контенту та постійне зростання кількості нових матеріалів на сайті, але вона збільшує кількість запитів. І це величезний плюс.
Особливістю ефективного контент-маркетингу в тому, що він бюджетний і працює на перспективу. Він допомагає вибудувати довгострокові взаємини з цільовою аудиторією, забезпечує лідогенерацію та повернення лідів, реактивацію пасивних клієнтів та підвищення їхньої лояльності.
Створюйте контент, який цікавий і корисний вашій цільовій аудиторії. Робіть його унікальним, цінним і оригінальним, не забудьте про “чіпляюче” заголовок і ключові слова.
контекстна реклама
Це один із найпопулярніших інструментів інтернет-маркетингу на основі текстових оголошень, що дозволяє показувати платні оголошення в результатах пошукової видачі. Важливо, що оголошення показуються лише тим людям, які вже зацікавлені у вашому продукті та його покупці. І показуються вони в той момент, коли система фіксує потребу користувача в цьому продукті.
Наприклад, за запитом "послуги дизайнера" або "створення сайту" пошукова система покаже найрелевантніші рекламні оголошення.
Чим вище релевантність оголошення, тим вище позиції у видачі, вище клікабельність і відповідно - конверсія .
Email-розсилки
Масове надсилання листів вашим передплатникам важливе тоді, коли ви хочете зберегти зв'язок з вашими постійними клієнтами та стимулювати їх до повторних покупок. Писати в розсилці можна про нові продукти та акції, інструкції та рекомендації, про важливі події, що відбулися у вашій організації та новинах.
Щоб надіслати email-розсилки, спочатку підготуйте цікаву тему, сформулюйте правильний текст із заголовками до кожного блоку. По можливості додайте якісні зображення та фото.
Оцінка ефективності кампаній
Перевага інтернет-маркетингу в тому, що він дозволяє докладно зробити оцінку його ефективності. Це можна зробити за допомогою наскрізної аналітики, яка збирає всі дані з усіх рекламних кабінетів, онлайн-чатів, CRM-систем. На основі цих даних можна підрахувати окупність інвестицій, доходи з кожного клієнта та продуктивність самих каналів.
Тренди в інтернет-маркетингу
Інтернет-маркетинг, як і всі нові технології, не стоїть на місці, він розвивається. Згодом одні інструменти втрачають свою актуальність і ведуть до безглуздих витрат, інші навпаки - набувають масштабного розмаху і приносять немислимі доходи. За всіма цими нововведеннями слід стежити.
Наприклад, було помічено і підтверджено, що покупка посилань веде до зниження позицій у пошуку через те, що змінилися вимоги пошукових систем.
Згідно з новими алгоритмами на перших позиціях будуть знаходитися сайти, які відзначені гарною поведінкою користувача, адаптовані під мобільні пристрої, мають якісний і корисний контент. На сьогоднішній день відмічено і зліт відеоконтенту, він здатний збільшити конверсію приблизно на 20-30%.